اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۴۷

الفبای رستورانی:هزینه راه اندازی رستوران را تخمین بزنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۲۶۹
مهندس معین کارخانه چی مدیر الفبای رستورانی در گفتگو با روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران نکاتی مهم را یاد آور شد.

در راه اندازی رستوران، یکی از عواملی که بسیار حائز اهمیت است، هزینه راه اندازی رستوران است. برای آنکه میان راه ورشکستگی را تجربه نکنید، لازم است که تخمین درستی از هزینه راه اندازی رستوران داشته باشید.

در ابتدا باید بگوییم که هزینه راه اندازی رستوران کم نیست. برای شروع این کار می بایست تمامی هزینه ها را در نظر بگیرید، سرمایه اولیه، سرمایه خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی  و حتی هزینه دستمزد ها! برای آنکه کار را شروع کنید و اولین قدم را بردارید لازم است تا تمام هزینه ها را تخمین زنید. گفتنی است که نوشتن طرح توجیهی برای کسب و کار به شما کمک می کند تا مسیر مالی درستی را برای خود ترسیم کنید.

۱٫ تجهیزات آشپزخانه صنعتی از مهم ترین وسایلی است که باید خریداری شود. در ابتدا فکر کنید که آیا قرار است تمام تجهیزات را خریداری کنید یا می توانید آن ها را اجاره کنید. اگر سرمایه لازم را ندارید می توانید به فکر اجاره کردن تجهیزات باشید. راه بعدی خرید وسایل دست دوم تجهیزات آشپزخانه است. اگر بتوانید وسایل سالم و با کیفیتی را به صورت دست دوم تهیه کنید، می توانید هزینه های اولیه خود را به شدت کاهش دهید. پس گام اول تصمیم گیری در باره هزینه خرید وسایل است.

۲٫ لیستی از وسایلی که برای طراحی و چیدمان آشپزخانه صنعتی مورد نیاز است، تهیه کنید. بهتر است، بهترین فروشگاه ها را که اجناس خوبی با قیمت مناسب به فروش می رسانند را بررسی کنید. این لیست را نگه دارید تا در صورت لزوم بدانید که قرار است بابت هر وسیله مورد نیاز چه مقدار باید هزینه کنید. قبل از راه اندازی رستوران، امار درستی از وسایل و قسمت های مشخص شده تهیه کنید و آن ها را کد بندی کنید تا دقیقا جای هر وسیله را بدانید. سعی داشته باشید لیست شما تمامی وسایل مورد نیاز برای پذیرایی از مشتریان را دارا باشد. به عنوان مثال از انواع میز و صندلی های رستورانی گرفته تا ظروف غذاخوری و سرویس، رومیزی ها و دستمال ها، گلدان و وسایل دکوراتیو، ترولی ها، پلیسه ها ،استیشن، خط سلف سرویس، انواع و اقسام تجهیزات رستوران و … لیست تهیه کنید.

۳٫ مورد بعدی که باید در هزینه ها حتما به آن توجه کنید، هزینه ای است که باید بابت طراحی داخلی رستوران، خرید میز و صندلی رستوران، رومیزی و وسایل دستشویی بپردازید که تمامی این ها زیر مجموعه ای معماری و طراحی داخلی رستوران است. بهتر است لیستی از این وسایل را تهیه کنید و مشاوران مختلفی را با هم مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید برآورد درستی از هزینه ها داشته باشید.

۴٫ مجوزها را فراموش نکنید. برای راه اندازی رستوران حتما می بایست مجوزهای مختلفی را دریافت کنید. از مجوز ساختمان گرفته تا مجوز کسب و کار و بهداشت… . پیشنهاد می شود در این قسمت هزینه های مربوط به انواع بیمه ها را نیز بگنجانید.

۵٫ از هزینه های مهم دیگری که باید حتما به آن فکر کنید، هزینه های دستمزد است. حقیقت این است که شما در رستوران به تنهایی کار نخواهید کرد و مجبورید بابت پیشبرد اهداف و ارائه خدمات، افرادی را استخدام کنید. پس لازم است که لیستی از افرادی که لازم است استخدام کنید تهیه کنید و هزینه های دستمزد آن ها را نیز در تخمین هزینه راه اندازی رستوران بگنجانید.

۶٫ خوب است که با کسانی که تجربه رستورانداری دارند، صحبت کنید و از تجارب آن ها بهره مند شوید.

۷٫ دقت کنید تا هزینه های متغیر از قلم نیفتند، هزینه هایی که بابت مواد اولیه باید بپردازید و از این دست موارد.

در نهایت شما می توانید با بهره گیری از راهنمایی بهترین مشاورها در زمینه راه اندازی انواع رستوران ها، با اطمینان خاطر در این راه قدم بردارید.

الفبای رستورانی

http://alefbarest.com/

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016